sobota, 10 czerwca 2017

iPhone 5 po sześciu miesiącach użytkowania ! Moja opinia

Hejka ! Teraz pobawimy się w reportaż o technologi tak jak np. mgsm.pl czy spiderweb.
A mianowicie chcę wam powiedzieć czy opłaca się brać pod uwagę iPhone 5 (nie 5c nie 5s), czy nadaje się do czegoś jeszcze oprócz dzwonienia czy sms-owania , i jak często sięgniemy po ładowarkę.

UWAGA ! Z RACJI IŻ KUPIŁEM GO Z IOS 9 PO CZYM GO ZAKTUALIZOWAŁEM DO 10-TKI OPISZĘ WRAŻENIA PRZED JAK I PO AKTUALIZACJI 


Zaczynajmy :)

GRUDZIEŃ
Zakupiłem go na OLX za okazyjną cenę 400zł, miał małe pęknięcie w rogu lecz dotyk działał niemalże idealnie. Był na IOS 9 nie wiem jaka wersja dokładniej. Kultura pracy była rewelacyjna, lecz Facebook otwierał się dłużej niż reszta. Telefon ani razu mi się nie zaciął, wszystko chodziło tak jak powinno. Jednak zobaczyłem reklamę IOS 10 i miałem telefon kolegi z IOS 10 co ciekawe ten sam model. I spodobał mi się, więc po dwóch dniach zamyśleń odważyłem się zaktualizować do IOS 10.2. Zmieniło prawie wszystko, oprócz ikonek. Dwie minuty myślałem, jak odblokować telefon xd a teraz odblokowuje się po przez guzik "Home"


Natomiast przesunięcie w prawo wyciąga coś takiego jak "widgety"


A przesunięcie w lewo uruchamia aparat:


Niestety długo się nie nacieszyłem gdyż, zauważyłem że szybka się odkleja i bałem się ,że odpadnie całkowicie z ekranu. Więc wziąłem kropelkę (klej na ciepło)  i próbowałem to zakleić, niestety z moim szczęściem. Kamerka przednia została w kleju, chcąc ją wyczyścić, uszkodziła się matryca :")

Telefon wyglądał tak:


Oddałem więc go do serwisu jakoś po świętach, pierwszy raz oddawałem telefon do serwisu swoją drogą xd. I cóż poszedłem do najbliższego serwisu, zapłaciłem z 230zł i wymienili mi na zamiennik :


Radość jednak nie trwała długo... Po 3 godzinach pojawiła się na górze żółta plamka, i dotyk wariował... Sprawdzałem czy to nie wina systemu i przywróciłem do ustawień fabrycznych, i jeszcze kalibrowałem dotyk na czterech różnych aplikacjach.
Wymienił mi na kolejny, również szwankował...
Pozostawiłem telefon w tym serwisie na dwa tygodnie czyli do 3 stycznia. Wyprostowali mi korpus, wstawili inny digitizer i ... ekran ruszył normalnie !

Trochę lipa że tyle musiałem czekać, ale cieszyłem się że dotyk działał prawidłowo gdyż obsługiwanie takiego dotyku jest po prostu katorgą...

STYCZEŃ
Telefon działał bez zauważalnych zmian... chodził płynnie lecz nie tak szybko jak w IOS 9 , nie aktualizowałem aplikacji gdyż to spowalnia dramatycznie telefon więc cały miesiąc mogę powiedzieć że wszystkie aplikacje, były w miarę bez problemowe :)

LUTY
Jest to miesiąc w którym telefon lubił się wyłączać :") a dokładniej przy 90% baterii wyłączył się i pokazał mi taki ekran:


Po 5 minutach włączyłem ponownie i było 90%... WTF !?
I działał normalnie przez resztę dnia... Ten przypadek powtarzał mi się średnio co 4 dni.

Natomiast sama prędkość w niczym się nie zmieniła. Więc myślę że mogę przejść dalej :)

MARZEC
Zaktualizowałem aplikację Instagram i Messenger gdyż, znowu mnie ciekawość doskwierała. Na skutek aktualizacji tych dwóch aplikacji, zwolnił Snapchat xd

Nie wiem co ma IG i Mess do tego ale okej xd. Geofiltry zaczęły sporadycznie działać, a filmy czasem się klatkowały...

Do pracy systemu zastrzeżeń nie miałbym gdy by nie błędnie wyskalowany obszar czcionki. Czasami czcionka wychodziła mi po za baner powiadomienia więc.. no.

KWIECIEŃ
Podczas aktualizacji do IOS 10.3 gdzie przez OTA się nie wyświetliło, próbowałem przez iTunes. Skutek tego taki ,że z kopii zapasowej, z aplikacji przywrócił się tylko Snapchat...
Byłem zły gdyż musiałem pobrać najnowsze wersje aplikacjii między innymi Instagram i Messenger z tak zwanymi Snapchatowymi funkcjami typu: "Mój dzień", "Relacja".
I po instalacji facebooka złapałem się za głowę :")

! TEŻ POSIADA FUNKCJĘ SNAPCHATA !

Telefon zaczął troszkę dłużej mulić przy uruchamianiu aplikacji, ale same aplikacje były płynne :) 

MAJ
Telefon był w miarę okej... Snapchat czasami wariował ale po za tym, reszta była zupełnie w porządku :) Do prędkości zastrzeżeń nie mam.

CZERWIEC
Telefon mam do teraz, i służyć mi będzie jeszcze trochę ☺, Zaktualizowałem Snapchata, i to w sumie losowo... U mojej znajomej w Piątce tnie się jak opentany, u mnie chodzi za dobrze, jak na pięcioletni sprzęt :o

Lecz przed aktualizacją, róbcie kopie zapasowe w iTunes, potem możecie wrócić to starszych wersji :)
Kultura pracy była okej, w sumie nie dostrzegłem zmian od Kwietnia jeśli chodzi o samą prędkość :)




TERAZ O ZDJĘCIACH :

Aparat tylni ma 8 Megapikseli wbudowaną w lampę błyskową w miarę dobrą. W miarę bo na zdjęciach jest świetna, na filmach gorsza.

Jakość zdjęć dla mnie , zdaje egzamin :) 





Filmy ustawiłem z 1080p na 720p gdyż nie widzę różnicy w jakości wideo, a potrzebuje pamięci więc to dobra opcja :) 

Aparat przedni 0,3 Megapiksela choć mogę się mylić, z racji wymiany ekranu nie wiem czy jakość spadła aby na pewno, nie jestem w stanie tego dostrzec... 




Pragnę dodać, że aplikacje pogarszają jakość zdjęć, np. Snapchat, Messenger

Mi jakość pasuje, większość zdjęć jest robiona telefonem więc, nie widzę problemu :), Nie długo chcę kupić nowy w lepszy aparat, zaopatrzony. 

Brakuje mi kilka funkcji w aparacie bo interfejs jest zbyt prosty ale jest okej :D

Teraz przejdźmy do Muzyki...
Macie Androida ? Chcecie ios ? to zapomnijcie o muzyce z uluba bezpośrednio na telefon i zapomnijcie o przenoszeniu plików za pomocą myszki xd

Musicie pobrać program ze strony appla o nazwie iTunes i polecam obejrzeć poradniki, ze wszystkich iPhone-ów jakich miałem program ogarnąłem po miesiącu... 

A w pierwszym moim iPhone, 3GS nawet nie miałem muzyki xd

Teraz mam i powiem wam że podoba mi się interfejs, ale brakuje korektora :/ 


























Co do jakości, powiem tak...
Zadowala mnie to co słyszę na słuchawkach, na głośniku bluetooth ale brakuje mi jednak tego Korektora który miałem np. w LG Leon.

PODSUMOWANIE
iPhone 5 - to fajne urządzenie :) Nie sądziłem że będę miał coś z 5tki :o 
Natomiast tego telefonu już bym nie polecił do zakupu chyba ,że ktoś by chciał tylko mieć messengera i instagrama. W takim wypadku telefon powinien dać radę przez kilka miesięcy. 
Zalecane jest wtedy:
NIE AKTUALIZOWAĆ APLIKACJI - Wyłącz autoaktualizacje
NIE AKTUALIZOWAĆ SYSTEMU (Jeżeli masz ios 9, radziłbym przy nim zostać)

Bateria:
IOS 9 trzymała mi 10h. wiec po ładowarkę sięgałem raz dziennie.
IOS 10 trzyma mi 9H z internetem 7H, po ładowarkę sięgam dwa razy dziennie.

To już średni wynik, zwłaszcza ile ten telefon ma lat... mój poprzedni 4S miał tak słabą baterię że po 2 godzinach z internetem potrafił się rozładować... 

A skoro mowa o ładowaniu:
KABLE Z APPLE TO JAKAŚ PORAŻKA !!!

Dzisiaj mija praktycznie druga rocznica kupienia pierwszego kabla XD 
I powiem wam coś zupełnie szczerze:

Apple:
100ZŁ - Kabel (działa 2 tygodnie)

BIEDRONKA:
7ZŁ - Kabel (działa rok.. nie wiem dokładnie bo sprzedałem telefon wraz z tym kablem, ale z tego co mi ostatnio mówił kolega od 2015 działa mu do dziś ...)

W sumie miałem 17 ładowarek (kabli)

iPhone 3GS - 10 kabli
iPhone 4S - 4 kable
iPhone 5 (aktualny) - 3 kable

Naprawdę nic nie musisz robić i one same, przestaną ci działać xd

Ja tylko powiem ,że jeżeli chcecie ten telefon tylko to podstawowych i społecznościowych funkcji. To mogę go polecić, bo daje radę.

Lecz polecam zaoszczędzić teraz jeszcze drugie tyle i macie używaną 6tkę :)
z tego co widziałem to po 900-1200zł już są na OLX

Dziękuje za przeczytanie :) mam nadzieje że komuś pomogłem ♥ 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każdy komentarz jest motywacją :)